Pre slovenského rallycrossového reprezentanta, Mira Pospíchala síce oficiálna časť tohtoročnej sezóny už skončila, napriek tomu svoj Volkswagen Polo TDi ešte do tímových dielní neodstavil a v pretekaní pokračuje aj ďalej, pričom sa fanúšikom predstavil hneď na dvojici podujatí.
Prvým z nich bola Rally Topoľčany, krátka súťaž zaradená do seriálu Minirally Cup. Tu si Miro spoločne s manažérom Pospíchal Teamu, Jožom Prihelom vyskúšal ako by mu „zachutila“ rally disciplína. A treba povedať, že začiatok nebol práve najhorší, žiaľ potom prišli nejaké chybičky, ktoré Mira s Jožom odsunuli do druhej polovice výsledkovej listiny.
„Začiatok bol fakt dobrý a aj napriek faktu, že nám „vracáky“ trochu robili problém, po prejazde prvou rýchlostnou skúškou nám na naše prekvapenie patrila trinásta priečka absolútneho poradia. V druhej rýchlostnej skúške ale prišlo k nezhode v komunikácii, alebo skôr ku chybe navigátora a nám sa podarilo urobiť o jedno „kolečko“ menej, ako bolo plánované. Samozrejme, za nedodržanie trate, nasledovala penalizácia, ktorá nás v momente odsunula až na päťdesiate piate miesto absolútneho poradia. Bolo jasné, že už nám v Topoľčanoch ostáva iba zábava a nie súťaženie a tak sme aj poňali poslednú, tretiu rýchlostnú skúšku. V nej sme okrem určite divácky zaujímavého predbiehacieho manévru trochu „štrajchli“ aj obrubník a poškodili disk kolesa. Nevadí, veď v rámci topoľčianskej rally išlo hlavne o to, aby sme sa ukázali domácim fanúšikom a partnerom Pospíchal Teamu, zabavili sa a toto všetko sme splnili,“ opísal topoľčianske dobrodružstvo Miro Pospíchal.
Po tomto rally testovaní sa Pospíchal Team vybral na preteky do rakúskeho Fuglau. Dôvod bol jednoduchý. Tunajšia zrekonštruovaná a zmenená trať bude možno v budúcoročnej sezóne zaradená do seriálu FIA CEZ, ktorý Miro Pospíchal pravidelne absolvuje, takže si ju bolo treba ako sa ľudovo hovorí, „poriadne ošahať.“ A to sa aj stalo.
„V prípade Fuglau išlo naozaj o to, aby sme sa zoznámili s novou traťou. Ešte predtým som ale dostal informáciu od kamarátov z Čiech, že by som teoreticky mohol zabojovať aj o český rallycrossový titul a tak tu zrazu bola aj motivácia dobre zabojovať. V tréningu mi po voľnej jazde patrilo štvrté miesto, ale po prvých dvoch rozjazdách som už bol na prvom mieste priebežného poradia. Pred štartom tretej rozjazdy náhle začalo pršať, čím sa úplne menili podmienky. Hneď po štarte, pri nabrzďovaní do prvej zákruty som dostal zozadu „ranu“ od môjho najväčšieho konkurenta, Rakúšana Karla Schadenhofera. Samozrejme po tejto rane ma vystrelilo z dráhy von, pričom ma tam ešte „obúchal“ ďalší rakúsky jazdec. Nakoniec som túto rozjazdu dojazdil na poslednom mieste, čo znamenalo okamžitý „skok dozadu“ v priebežnom hodnotení. Následné semifinále som vyhral a vo finále som tak štartoval z prvej rady, pričom v cieli mi patrilo druhé miesto. Tým pádom som sa v českých majstrovstvách neposunul nikam a obsadil v nich konečné tretie miesto. Nevadí, podstatné pre mňa aj môj tím bolo, že sme spoznali novú trať, natestovali ju a máme načítanú jej charakteristiku, čo nám určite pomôže v budúcom roku.“ Doplnil Miro Pospíchal po pretekoch v rakúsku.
V prípade ak by niektorí fanúšikovia Mira Pospíchala mali záujem sledovať jeho a Volkswagen Polo TDi v plnom nasadení, budú mať túto možnosť v dňoch 2. – 3.11.2018 na podujatí Auto Show na Slovakia Ringu.
Miro Majláth