Dvojnásobný rallycrossový víťaz seriálu FIA Zóna strednej Európy v skupine STC+2000, ale aj úradujúci slovenský, či český majster sa predstavil počas predveľkonočného víkendu divákom v rámci úvodných pretekov sezóny 2018.
Volkswagen Polo TDi dostalo nielen nový polep, ale aj tlmiče, turbo, či niekoľko drobných vylepšení. Miro tak mohol všetkým prítomným na Slovakia Ringu ukázať, že v porovnaní s konkurenciou má nielen peknú, ale aj poriadne výkonnú techniku.
Pomenili sme niektoré veci na aute a vyzerá že to funguje. Máme nové tlmiče, novšie turbo, vyšší výkon a tým aj rýchlosť. Samozrejme auto dostalo aj nové šaty, čiže polep. Verím, že bude všetko fungovať ako má, múdrejší budeme po pretekoch. Čo sa týka tohtoročnej sezóny, cieľom je obhajoba zónového víťazstva, ako aj zisku titulov, či už na Slovensku, alebo v Čechách,“ povedal úvodom Miro Pospíchal.
V priebehu tréningov na Slovakia Ringu Miro postupne nielen skúšal ako funguje vylepšený Volkswagen Polo TDi, ale aj neustále zrýchľoval. Popri tom, spoločne so svojimi mechanikmi auto dolaďoval. Výsledkom bolo po dvoch sobotných rozjazdách vedenie v skupine STC+2000.
„Mám iba jeden drobný problém a tým je nefunkčný štart program. Vďaka tejto drobnosti mi môj najväčší konkurent z Rakúska vždy na štarte ujde skoro o dĺžku auta a následne ho musím dobiehať, čo sa mi však darí. Dnes viac testujeme ako naozaj pretekáme, snažíme sa vyskúšať rôzne nastavenia, ale som spokojný, všetko vyzerá dobre. Musím povedať, že moja najbližšia konkurencia tiež poriadne zrýchlila a je vidieť, že v zime nezaháľali,“ zhodnotil Miro po prvom dni pretekov.
Druhý deň pokračovali preteky na Slovakia Ringu zvyšnou dvojicou rozjázd, ktoré mali vyústiť do semifinále a následne do finále, ktoré malo rozhodnúť o tom, kto si odvezie najväčší počet bodov. Žiaľ, človek mieni, technika mení a presne tak to dopadlo aj v Pospíchal Teame. Už v úvodnej nedeľnej rozjazde totiž na Volkswagene Polo TDi odmietlo ďalšie služby turbo a Mirovi a jeho tímu neostalo nič iné ako z pretekov odstúpiť.
„Je to smola. Už som preberal situáciu s našim motorárom. Nemáme na opravu veľa času, budúci víkend chcem štartovať v Maďarsku a tak musíme auto čím skôr opäť dostať do príslušnej kondície. Dokiaľ sa neobjavil spomínaný problém s turbom išlo auto nadmieru dobre. Ako som už spomínal s úpravami na aute som spokojný, ale musím uznať, že poriadny pokrok zaznamenala aj konkurencia, ale my sme s ňou dokázali držať krok. Dokonca sme v každej rozjazde spoločne odskočili zvyšku štartového pola, takže si myslím, že súboje v tohtoročnej sezóne budú opäť veľmi dobré. Jedno čo ma dosť štve, je fakt, že na Slovakia Ringu odštartovalo veľmi málo jazdcov. Neviem čo sa stalo, ale mám taký dojem, že organizátor by sa mal asi poriadne zamyslieť či je toto ten správny smer, ktorým sa treba uberať. Asi je načase pospájať jednotlivé šampionáty, aby bolo na jednotlivých podujatiach viac jazdcov. Nízkou účasťou trpíme nielen my jazdci, ale hlavne diváci, ktorí sem pre pár áut určite nemajú záujem chodiť. Verím, že sa podarí nájsť nejaké riešenie,“ doplnil záverom Miro Pospíchal.
Miro Majláth