Miro Pospíchal (neoficiálne) tretíkrát v rade víťazom FIA CEZ v rallycrosse

Tohtoročnú rallycrossovú sezónu majstrovstiev Slovenska uzavreli preteky v rakúskom Greinbachu. Zároveň, podľa džentlmenskej dohody, by to mali byť aj posledné preteky v rámci kategórie STC+2000 seriálu FIA CEZ.

Zatiaľ čo všetky tohtoročné preteky sa konali na suchu, ba dokonca za neskutočného tepla, preteky v Greinbachu boli na vode. Pršať začalo už pred príchodom na okruh a prestalo vlastne až v nedeľu, tesne pred semifinálovými jazdami. Na tento variant samozrejme bolo treba aj prestaviť podvozok Volkswagenu Polo TDi, s ktorým Miro Pospíchal v priebehu sezóny zbieral veľmi dôležité body.

„Všetko začalo prvým tréningom, kde som dojazdil až na siedmom mieste, z čoho sme boli všetci trochu prekvapení. Chalani však okamžite prestavili podvozok auta na vodu a už druhý tréning som vyhral. V prvej rozjazde som rovnako vyhral, aj keď pri pohľade na čas mi patrilo „iba“ druhé miesto priebežného poradia, ale to bolo v pohode. Tým skončil pre nás sobotný program pretekov,“ začal s rozprávaním Miro Pospíchal.

Počasie sa neumúdrilo ani v noci a v nedeľu ráno stále nad Greinbachom poriadne pršalo. Dážď, nedážď, preteky majú svoj časový harmonogram, ktorý treba dodržiavať a tak všetci súťažiaci pokračovali ďalšími rozjazdami. V prvej z nich dojazdil Miro Pospíchal na druhom mieste.

„Myslím, že rozjazda bola dobrá. Obehol ma iba Schadenhofer, môj najväčší súper, ale nechcel som zbytočne riskovať, čiže je to v poriadku,“ doplnil Miro Pospíchal.

Prišla však tretia, posledná rozjazda pred semifinále a v nej sa začali diať veci. Vďaka „rane“ od slovenského kolegu, Paľa Zachara, skončilo Mirove Polo TDi v pneumatikovej bariére.

„Nechcem nadávať, ale mám dojem, že každý kto len trochu môže si do mňa rád buchne. Najskôr to bol Schadenhofer, následne Paľo Zachar, ktorý ma nekompromisne poslal mimo trať a ja som skončil v pneumatikovej bariére. Našťastie autu sa veľa nestalo, ostalo v podstate iba zahrabané v štrku,“ opísal nepríjemné chvíle na trati Miro Pospíchal.

Napriek tejto nepríjemnosti štartoval Miro do semifinále zo štvrtého miesta. Tu nakoniec dojazdil s dvojitým defektom až na piatom, nepostupovom mieste.

„Semifinále som si pokazil sám. Hneď v prvej zákrute som bol veľmi rýchly, vynieslo ma na vonkajší okraj zákruty a zrazu som bol na poslednom mieste spomedzi všetkých štartujúcich. Následne, niekde asi v treťom kole prišla ďalšia chyba, štrajchol som bariéru a rozbil obe dve ľavé kolesá. Na defektoch som síce dojazdil až do cieľa, ale bolo z toho iba piate, čiže nepostupujúce miesto,“ skonštatoval Miro po nevydarenom semifinále.

Napriek sklamaniu Mira Pospíchala po nevydarenej semifinálovej jazde sa naňho predsa len opäť usmialo šťastie. Jeho najväčší súper v boji o zónový titul, Rakúšan Karl Schadenhofer do finále rovnako nepostúpil. Tým pádom, ak vezmeme v úvahu džentlmenskú dohodu, o ktorej sme hovorili v úvode článku, zatiaľ ešte neoficiálne, sa Miro Pospíchal môže tešiť aj v tomto roku zo zisku tretieho titulu v rade v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy. Navyše Miro získal podľa neoficiálnych výsledkov uverejnených na stránke SAMŠ aj slovenský rallycrossový titul v kategórii STC+2000.

„Na začiatku sezóny sme medzi sebou urobili džentlmenskú dohodu, že na posledných dvoch podujatiach, v Taliansku a Poľsku nikto z našej kategórie nebude štartovať. Čiže sú to neoficiálne posledné zónové preteky, takže neoficiálne by som mal byť aj víťaz. Na finále sme sa paradoxne iba pozerali, ale bodovo máme navrch a dúfam, že spomínaná dohoda bude aj platiť. Chcel by som pri tejto príležitosti poďakovať všetkým, ktorí mi akokoľvek pomohli, hlavne môjmu otcovi a Jožkovi Prihelovi, ktorí sú so mnou na všetkých pretekoch a fungujú nielen ako mechanici, ale aj ako poradcovia a stratégovia,“ ukončil rozprávanie Miro Pospíchal.

Po pretekoch v Greinbachu máme už rallycrossovú sezónu za sebou. Teraz neostáva nič iné, iba počkať, či džentlmenská dohoda medzi jazdcami bude platiť a ak áno, tešiť sa z faktu, že kategóriu STC nad dva litre v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy ovládol slovenský jazdec.

Miro Majláth

 

40088251 1857518791009315 6603782598676185088 n
« z 8 »